Sayfalar

18 Haziran 2009 Perşembe

Kepekli Makarna (Lor, Ceviz ve Kuru Domates Destekli)

Eşimin şehir dışında olmasını fırsat bilerek, yan tarafta logosunu gördüğünüz Ye 46: Makarna Etkinliği'ne önceki etkinliklerde olduğu gibi son dakikada katılmış olmamak için dün akşam makarna yaptım. Böylelikle hem etkinlik için yemek yapmış oldum, hem de normal makarnayı çok sevdiği halde kepekli makarnadan hiç haz etmeyen eşim yüzünden altı aydan fazla bir süredir erzak kutusunda bekleyen, son kullanım tarihine bir ay kalmış kepekli makarnayı pişirebildim. Meleğim ilk kez yedi ve çok beğendi. Makarnanın yapılışında bir numara yok. Bildiğiniz gibi kaynayan suya biraz tuz, makarna yapışmasın diye biraz yağ koyup seçtiğiniz makarnayı da döküp paketin üstüne yazan süre kadar bekliyorsunuz. Kepekli makarna normal makarnalardan biraz daha geç piştiği için süre azıcık uzuyor. Makarnanın üzerine koyduğum karışım ise tamamen benim tercihlerimi yansıtıyor çünkü ben uydurdum. Tarif 2 kişilik.
Malzemeler: 1 paket (250 gr.) kepekli makarna, 7-8 yemek kaşığı tuzsuz lor peyniri, 2 dolu yemek kaşığı çekilmiş ceviz, 2 avuç incecik doğranmış taze nane ve maydanoz, 8-10 tane küçük doğranmış kuru domates, 1 yemek kaşığı kadar zeytinyağı.
Yapılışı: Makarnaları kaynayan suya atarken kuru domatesleri de bir tasın içinde sıcak suya koyun. Domatesler yumuşarken diğer tüm malzemeleri karıştırın. Makarna piştiğinde kuru domatesleri de sudan çıkarıp küçük küçük doğrayın. Makarnanın üzerine peynirli karışımı, üstüne de artık ıslanmış olan:) ‘kuru’ domatesleri koyun. Halis muhlis Ayvalık zeytinyağını da üzerinde şööyle bir gezdirin. Afiyet olsun!

Notlar: 1. Makarnanın piştiği suyu sakın dökmeyin. Kavanozda saklayıp ertesi gün çorba yaparken kullanabilir veya yemeğinize koyabilirsiniz.
2. Eğer peynirli karışım fazla gelirse bir cam kavanoza koyup buzdolabında bir kaç gün saklayabilir, tuzlu kek veya çörek içine koyabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails