Sayfalar

16 Haziran 2009 Salı

Kayık Köfte

Geçen akşam, yapıp buzlukta saklaması ve gerektiğinde çıkarıp tavada pişirmesi çok kolay olduğundan neredeyse sürekli yaptığım cız bız köfteden gına geldiğini fark ettim. Başka ne yapabilirim diye düşündüm ve aklıma buzluktaki dondurulmuş garnitür paketi geldi. Hafiften yumuşamaya başlamış 2 büyük domates de bulunca, “köftelere kayık şekli verip içine şu garnitürden koyayım, üzerine de domatesleri rendeleyeyim. Bakalım ne olacak?” dedim, fotoğraftaki gibi bir şey oldu. Lezzeti konusunda köfte aşığı eşimin 5 tane (yazıyla beş) yediğini yazsam başka bir şey demeye gerek kalmaz sanırım. Ben 1 kg. kıymadan dikdörtgen borcama 8 tane sığdırabildim, kalanını da yine cız bız köfte yapıp, tavada kızarttım ve buzdolabına kaldırdım. Sabahlara kadar çalışan eşim çok mutlu oldu tabii:)
Malzemeler: 1 kg. köftelik kıyma, 1 yumurta, 1 adet küçücük doğranmış orta boy soğan, 5-6 yemek kaşığı ufalanmış ekmek içi, 1 yemek kaşığı sirke, 1 tepeleme çay kaşığı kimyon, tuz, ½ çay kaşığı karabiber, içi ve üstü için: 250 gr. dondurulmuş garnitür, 2 büyük rendelenmiş domates, ½ çay bardağı su, 1 tatlı kışığı kekik, 1 çimdik tuz, 1 yemek kaşığı zeytinyağı
Yapılışı: Kıyma, yumurta, soğan, ekmek içi, sirke, kimyon, tuz ve karabiberi bir tasa alıp iyice yoğurun. Yoğrulmuş kıymadan 2-3 ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp elinizde kayık şekli verin ve yağlanmış borcama dizin. Üzerine dondurulmuş garnitürü koyun. Üzerine ayrı bir tasta karıştırdığınız domates rendesi, zeytinyağı, su, kekik, tuz karışımını dökün. Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında yaklaşık 50 dakika pişirin. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails