Sayfalar

23 Haziran 2009 Salı

Sütlü Çilekli İrmik Tatlısı

Geçen hafta yine kendimi tutamayarak biraz fazla çilek almışım. 2-3 gün yedikten sonra baktım biraz mayışıyorlar, miktarı da reçel yapacak kadar değil, hemen ocağa koyup kısık ateşte kendi suyuyla pişirdim çilekleri. Hiç şeker filan ilave etmeden. Biraz ılınınca blendır’dan (yok mudur bunun parçalayıcı/karıştırıcı dışında Türkçesi?) geçirip püre haline getirdim. Aynı gün Meleğime şekeri mümkün olduğunca azaltılmış annemin sütlü irmik tatlısından yapmaya karar verince bir kenarda soğumakta olan çilek püresini de tarife katıvereyim, dedim. Kalan püreyi de bir kavanoza koyup buzdolabına kaldırdım. Bir gün önce yaptığım bebe bisküvilerinden bir kaç tanesini rondodan geçirip çekilmiş cevizle karıştırdım ve tatlının sade kısmıyla çilekli katı arasına koydum. Bebeğinize verirken alerji durumunu gözönünde bulundurarak üzerine antep fıstığı koymadan da verebilirsiniz. Hem bebekler hem büyükler için de ev yapımı bir top dondurmayla servis edebilirsiniz, çok yakışır.
Malzemeler: ½ kg. organik süt, 4-5 silme yemek kaşığı toz şeker, 4 yemek kaşığı irmik, ½ tatlı kaşığı tereyağ, 7-8 yemek kaşığı pişmiş çilek püresi, 4-5 yemek kaşığı çekilmiş ceviz.
Yapılışı: İrmiği 15-20 dakika önceden biraz sütle ıslatıp, yumuşatın. Süte şeker koyup erimesini sağlayın. Süt şekerle pişerken irmiği ağır ağır tencereye boşaltın. Kokusundaki çiğlik gidene kadar iyice pişirin. Tereyağını koyun, karıştırın ve altını kapatın. İrmiğin yapışmasını önlemek için borcamı veya kaseyi suyla ıslatın. Bir miktar irmik koyup arasına ceviz koyun. Kalan irmik tatlısına çilek püresini ilave edin, karıştırın ve cevizlerin üstüne dökün. Ilınınca buzdolabına koyup 3-4 saat bekletin. Servis yapmadan önce arzuya göre üstüne ceviz, antep fıstığı veya dondurma koyun. Afiyet olsun!

2 yorum:

  1. Ben buradan söz almak istiyorum bu tatlıdan bize yapacağına dair.Nefis görünüyor, kolay bir tarif gibi de görünüyor.Yanlış anlamadıysam evde bebe bisküvisi de mi yaptın sen? Supersin, acil tarif bekliyorum.

    YanıtlaSil
  2. Neslihancığım,
    Memnuniyetle yaparım. Ankara'ya döndüğümüzde hala çilek varsa çilekli yoksa başka bir meyveyle yaparım. Korkarım, biz sütlü tatlı düşkünleri olarak, biraraya her gelişimizde bunlardan az biraz bile yesek, mümkünatı yok zayıflayamiiciiz:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails