Sayfalar

10 Haziran 2020 Çarşamba

Pratik Glutensiz Patates Keki

İtiraf ediyorum, ilk başladığımda normal unla yapılan kekleri glutensiz unla yaparken  tutturmak bir hayli zor oluyordu. Bir kere un ve karbonat miktarları asla birbirini tutmuyor. Yağ miktarını da azaltmak lazım. Ben kabartma tozu yerine karbonat kullandığım için ince ince ölçerek koymak gerekiyor her seferinde. Bu yüzden bu tarifi de ilk yarım ölçüyle ve muffin kalıplarında yapmış, sonrasında malzemeleri iki katına çıkarıp fotoğraftan da anlaşılacağı üzere normal kek kalıbı kullanmıştım. Kendim için yaptığım ama evdekilerin de çok beğenip yediği bu tarifte Sinangil’in karabuğdaylı glutensiz ununu kullandım. Genel olarak piyasadaki glutensiz unlar, içindekileri okuyunca pek kullanma hevesi bırakmıyor insanda. Fakat her zaman her tarifte nohut unu, mısır unu, mercimek veya fasulye unu vb. kullanmak da mümkün olmuyor. Bu tarifte de un miktarı bir hayli az. Bu yüzden arada bir hazır unlardan kullanmayı pek dert etmiyorum. Kekin üzerine susam yerine çörek otu da serpebilirsiniz. Tamamen sizin zevkinize kalmış. Ben görsel açıdan içinde zaten siyah zeytin var diye susamı tercih ettim.

Malzemeler: 3 adet haşlanmış orta boy patates, ½ su bardağı zeytinyağı, 1 yumurta, 1 yemek kaşığı susuz yoğurt, 1 su bardağından 2 parmak eksik glutensiz un, 1 silme çay kaşığı karbonat, 7-8 adet çekirdeksiz küçük doğranmış siyah zeytin, 1 tatlı kaşığı tuz, 1 silme çay kaşığı karabiber, 1 dolu çay kaşığı kimyon, 1 tatlı kaşığı susam

Yapılışı: Önce patatesleri haşlayıp kabuklarını soyduktan sonra küçük küçük doğrayın. Bir kapta yumurta ve baharatları çırpın, ardından zeytinyağı ve yoğurdu ekleyin. Karbonat karıştırdığınız glutensiz unu da ekleyip çırpmaya devam edin. Son olarak küçük küçük doğradığınız haşlanmış patatesleri ve siyah zeytinleri ekleyip tahta kaşıkla güzelce karıştırın. Karışımı muffin kalıplarına eşit miktarda paylaştırın. Bu ölçüyle 6 tane oluyor. Arzu ederseniz yağlanmış kek kalıbında da yapabilirsiniz. Bunun için ölçüleri iki katına çıkarmanız gerektiğini unutmayın. Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 20 dakika kadar pişirin. Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails