Sayfalar

17 Haziran 2020 Çarşamba

Tiramisu

Meleğim uzun zamandır tiramisu istiyordu. Nedense daha önce hiç yapmadım, sanki zor bir şeymiş gibi. Madem karantina günleri devam ediyor yapıvereyim, dedim. Hemen internette tariflere baktım, sanal marketten tarifin en önemli iki malzemesi olan kedi dili ve labne siparişi verdim. En kolay tarif diye de İdil Yazar’ın tarifini seçtim. Tam mutfağa gittim, müziğimi açtım ve ilk yumurtayı kırdım ki tarifte hiç pişirme işlemi olmadığını ve yumurtaların çiğ kalacağını fark ettim. Hemen kendime göre değişiklikler yapıp pişirilen bir krema hazırladım ve elbette tarif bambaşka bir hal aldı. Kahve için bütün tariflerde önerilen sade granül kahveyi biraz şüpheyle kullandım. Zaten hiç granül kahve içmeyen biri olarak da beğenmedim. Bir sonrakinde kesinlikle filtre kahve kullanacağım. Fakat kremanın tadı ve kıvamı çok güzel olduğundan kahvenin lezzet dışılığı fark edilmedi. Birde tabii esasen kedi dili bisküvileri kahveyle ıslatılırken içine amaretto (badem likörü) konulur. Meleğimin özel isteği olduğundan bu sefer kullanamadım. Ben kap olarak 19 x 29 cm (tutma yerlerini de katarsak 33 cm) ölçüsünde bir borcam kullandım, neredeyse tam geldi (1 tane bisküvi arttı, onu da Meleğim yedi J) Fotoğrafı akşam çekmek zorunda kalınca renk versin diye üzerine ev yapımı portakal kabuğu şekerlemelerimden koydum ama servis sırasında kullanmaya gerek görmedim.

Malzemeler: 1 paket kedi dili bisküvisi (22 tane çıkıyor), 200 gr. labne peynir, 3 su bardağı (600 ml.) süt, 1,5 dolu yemek kaşığı pirinç unu, 1 paket vanilin, 6 yemek kaşığı toz şeker, 1 yumurtanın sarısı, 1 büyük filtre kahve fincanı (cup/mug) dolusu sade filtre veya granül kahve, 1,5 yemek kaşığı kakao.

Yapılışı: Granül veya filtre kahveyi hazırlayıp kedi dili bisküvilerini batırabileceğiniz genişlikte bir kaba aktarın. Süt, yumurtanın sarısı, pirinç unu, toz şeker ve vanilini bir tencereye alın, iyice karıştırın. Ocağın altını açıp orta ateşte karıştırarak pişirin. Kaynamaya başlar başlamaz labneyi ekleyin ve hızlıca karıştırın. Tencereyi ocaktan alıp kremayı ılınması için bir kenarda bekletin. İyice ılınmış olan kahveye kedi dillerini hızlıca batırıp çıkarın. Bisküviler kahvenin içinde çok kalmasın, yumuşak yapıda olduğundan hemen erir. Kahveyle ıslattığınız kedi dillerini bir kat olarak borcama yerleştirip üzerine kremanın yarısını yayın. İkinci kat bisküvileri de aynı şekilde yerleştirip kalan kremayı yayıp, üzerini düzleştirin. Son olarak küçük bir elek yardımıyla üzerini tamamen kapatacak şekilde kakao serpin. Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails