Sayfalar

7 Haziran 2020 Pazar

Narlı Kuru Börülce Salatası

Her sene Ayvalık’tan dönerken son kez pazara gider, yıllardır alışveriş yaptığım üreticiden kuru bakla filan alır, Ankara’ya öyle dönerim. Son iki yıldır aldıklarıma bir de kuru börülce eklendi. Böylece ilk kez büyük ablamın elinden yediğim ve aşağıda tarifini yazdığım salatayı canım her istediğinde yapabilmem mümkün oluyor. Sos tarifi verirken herkesin damak zevki farklı olduğundan miktar belirtmedim. Misal ben nar ekşisini çok seviyorum ve bol koyuyorum.

Benim için bir öğün yemeği olan bu salatanın görünümü çok renkli ve zengin olduğundan misafirlerimize de hazırlamayı seviyorum. Bu aralar hiç mümkün olmasa da, bol misafirli, hoş sohbetli, keyifli sofralar paylaşmak dileğiyle...

Malzemeler: 1 su bardağı haşlanmış kuru börülce,1 demet roka, 6-7 sap taze soğan, ¼ demet ince kıyılmış maydonoz, 1 dolu avuç iri kıyılmış ceviz, 1 orta boy nar

Sos için : zeytinyağı, limon suyu, nar ekşisi, tuz

Yapılışı: Börülceleri salatayı hazırlamadan 4 saat öncesinde suda bekletin. Suyunu süzdürün ve börülcelerin üstünü 2 parmak geçecek kadar su koyduğunuz tencerede kontrol ederek haşlayın. Börülcelerin hafif diri kalması gerek, hamur gibi yumuşamamasına dikkat edin. Haşlama suyunu süzdürdükten sonra ılınması için bir kenarda bekletin. Bu sırada tüm yeşillik malzemeleri incecik doğrayın. Cevizi dişe kalacak irilikte kıyın, nar tanelerini ayıklayın. Börülce soğuduğunda malzemeleri ve sosu ekleyip iyice karıştırın. İkram etmeden önce 1-2 saat bekletirseniz, sosunu çok daha iyi çekeceğinden, tadı bir üst seviyeye çıkıyor. Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails