Sayfalar

8 Ekim 2009 Perşembe

Muzlu Cup Cake

Bu tarifin orijinali herkesin büyük bir merakla takip ettiği Cafe Fernando’dan. Daha önce iki kez misafirlerime yapmıştım ve çok beğenilmişti. Ben yine her tarifte olduğu gibi bunda da Meleğime uygun değişiklikler yaptım. Öncelikle normal un yerine tam buğday unu kullandım. Fotoğrafta bu kadar koyu gözükmeleri bu yüzden. Tam buğday unu kekleri, kurabiyeleri biraz tıkız hale getirip fazla kabartmadığından, ½ kaşık daha karbonat ilave ettim ve normal kek kalıbı değil de cup cake’leri kullanmak istediğimden karışımın biraz daha akışkan olması için un miktarını ½ su bardağı azalttım. Un miktarı azalınca şeker miktarını da yarı yarıya azaltmak gerekti. Cup cake’lerin kim tarafından bitirildiği yukarıdaki fotoğraftan hemen anlaşılıyor sanırım. Bir tane yetmedi, iki eline de birer tane alarak yedi Miniğim.
Malzemeler: 3 adet püre haline getirilmiş muz, 80 gr eritilmiş ılıtılmış tereyağı, ½ su bardağı toz şeker, 1 yumurta, 1 çay kaşığı vanilya özütü (vanilla extract), 1+ ½ çay kaşığı karbonat, 1/8 çay kaşığı tuz, 1 su bardağı tam buğday unu
Yapılışı: Tahta bir kaşık yardımıyla, geniş bir kasede püre haline getirdiğiniz muzları ve erimiş tereyağını karıştırın. Şekeri, yumurtayı ve vanilyayı ekleyip tekrar karıştırın. Karbonat ve tuzu serpip tekrar karıştırın. Son olarak unu da ekleyip karıştırın. Önceden yağladığınız cup cake kağıtlarına karışımdan birer dolu yemek kaşığı koyun. Önceden 175 derecede ısıtılmış fırında 35 dakika pişirin. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails