Sayfalar

25 Mart 2009 Çarşamba

Zeytinli Kuru Domatesli Kolay Ekmek

Fusion mutfağının Türkiye'deki başarılı temsilcilerinden biri olan Defne Koryürek’in bu tarifine, TV8'in ilk yılıydı sanırım, sabah programlarından birinde rastlamıştım. Dikkatle izleyip hemen notlarımı almış ve hemen ertesi hafta Brüksel’deki Türk marketlerinden kuru domates alıp yapmıştım. Sonuç, hayal kırıklığı oldu. Yurtdışında çeşit çeşit un var, sanırım seçtiğim un bu tarif için uygun değildi. Bir de yurtdışında bulabildiğim kuru domatesler, beklediğim tadı yaratmadı. Bu sefer ilk kez katılacağım yemek etkinliği "Ye43: Ekmek" için değişik ne yapayım diye düşünürken aklıma bu tarif geldi. Bir de öncesinde başarısız olmuşum ya, mutlaka tekrar denemem lazım:) 31 Mart'ta bitecek etkinlik için 14 aylık kızımı da yanıma alarak girdim mutfağa. O minicik elleriyle kabartma tozunu una döküşü çok güzeldi. Domatesleri kahkahalarla ve tek tek attı hamura. Tam filmlikti. Evde yalnız olduğuma bir kere daha hayıflandım. Sonra da mama sandalyesinde oturmuş beni seyrederken ve ben car car her koyduğum malzemeyi miktarına varıncaya kadar söylerken uyuya kaldı.
Ekmeklere gelince tarifin orijinalinde 260 gr. kekun ve 250 ml. krema vardı. Piyasadaki küçük krema kutuları 200 ml.’lik olduğundan ve 50 ml. için başka bir krema kutusu açmayı anlamlı bulmadığımdan (ben mutfakta kremayı çok nadir kullanırım) un miktarını azalttım. Dün markette bu tarif için özel olarak kekun ararken içinde bunu farklı kılan ne var diye baktım ve içine kabartma tozu ve yemeklik tuz koymak suretiyle normalde 1 kilosu 1,55 TL olan bildiğimiz buğday ununun 450 gramını 2,45 TL’ye sattıklarını fark ettim. Uzun sözün kısası, ben kekun yerine normal buğday unu ve kabartma tozu kullandım. Bir de tarifte böyle bir şey yazmamasına rağmen kuru domatesleri 5-6 dakika kadar sıcak suyun içinde bekletip yumuşattım. Bu sefer sonuç hakikaten çok leziz oldu. Un miktarını azalttığım için 5 tane küçük ekmek çıktı. Çok kısa sürede piştiğinden ve yapımı çok kolay olduğundan bilhassa pazar kahvaltıları için öneririm. Defne Koryürek'e de kendi adıma teşekkür ederim.
Malzemeler: 2 su bardağı un (200 gr.), 200 ml. krema, 1 çay bardağı küçük doğranmış siyah zeytin, 7-8 tane sıcak suda bekletilip yumuşatılmış ve orta büyüklükte doğranmış kuru domates, ½ paket kabartma tozu.
Yapılışı: Derince bir kaba kabartma tozuyla karıştırılmış unu boşaltın, kremayı, zeytinleri ve kuru domatesleri ilave edin. Alttan üste doğru spatula yardımıyla çevirip karıştırın ve tüm malzemeyi bütünleştirmek üzere tezgaha koyun. El ile biraz yoğurun. Çok fazla yoğurmamak gerekir, krema yüzünden hamur hemen gevşeyebilir. Hamuru 5- 6 eşit parçaya kesin ve elde şekil verin. Yağlı kağıtla kaplanmış tepsiye koyun ve önceden 175 derecede ısıtılmış fırının fanlı programında 15 dakika kadar pişirin.
Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails