Sayfalar

25 Mart 2009 Çarşamba

Kaşarlı Rulo Köfte

Bu tarifi internette değişik bir rulo köfte tarifi ararken buldum. Ben önce Oktay Usta’nın web sitesi sandım ama değilmiş. Oktay Usta fanlarının kurduğu bir siteymiş. Ben tabii tarifi orijinal adresinden edineyim hem de kontrol etmiş olurum diye düşünüp Oktay Usta’nın resmi web sitesine baktım veee orada böyle bir tarife rastlamadım:) Belki tarif kitaplarında vardır diyerek iyi niyetimi korumaya devam ediyorum.
Tarifin orijinalinde taze kaşarın yarısı içine konulup kalanıyla da dışı kaplanıyordu ve köfteyi dilim dilim kestikten sonra teflon tavada pişirin deniyordu. Ben taze kaşarın tamamını içine koydum ve tamamen çözünmemiş köfte dilimlerinin tavada pişmeyeceğine, kaşarların da eriyip yanacağına kanaat getirdim ve fırında pişirmeyi daha uygun buldum. Sosu da tamamen kendim ilave ettim yemeğe. Yarın iş günü olduğundan sosuna sarımsak koymaktan vazgeçtim ama bence siz vazgeçmeyin. Ayrıca sosun içine değişik bir tad katması için 1 silme yemek kaşığı kadar hardal da koyabilirsiniz, tavsiye ederim. Çabuk olmak uğruna pek fikir verebilecek bir görüntü çıkmadı ortaya, maalesef. Işık ta uygun değildi. Kızımın acıktım manasına gelen çığlıkları ve eşimin “hadi ama yiyelim artık!” nidaları arasında zar zor çekebildim fotoğrafı. Aşağıdaki malzeme miktarıyla 10-12 dilim köfte çıkıyor.
Malzemeler: 300 gr. kıyma, 1 orta boy soğan, 1 yumurta, 1 kase rendelenmiş taze kaşar peyniri, alabildiği kadar galeta unu, tuz, karabiber, kimyon
Sos için: 2 büyük rendelenmiş domates, 1 çay bardağı su, 1 tatlı kaşığı kuru kekik, 1-2 diş dövülmüş sarımsak
Yapılışı: Tüm malzemeyi genişçe bir kapta iyice yoğurun. Köfteyi streç folyonun üstüne kare veya dikdörtgen şeklinde yayın. Üzerine kaşar peyniri rendesini yayın. Streç folyoyla rulo haline getirin. Birleşim yeri aşağıda kalmalı. Streç folyoya sarın ve buzluğa koyup bir gece bekletin. Ertesi gün buzdolabına indirin. Tamamen çözülmeden 1-1,5 parmak genişliğinde dilimler halinde kesin ve yağladığınız tepsiye veya borcama yatay olarak yerleştirin. Ayrı bir kapta iyice karıştırdığınız sosu üzerine dökün ve üzerini yağlı kağıtla kapatıp önceden 160 derecede ısıttığınız fırında 45-50 dakika kadar pişirin. Son 10-15 dakika üzerindeki yağlı kağıdı kaldırıp fırını 180-200 dereceye getirin. Arzu ederseniz bu aşamada üzerine rendelenmiş taze kaşar serpebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails