Sayfalar

10 Mayıs 2009 Pazar

Çiğdem’in Kakaolu Kayısı Püreli Keki

İki hafta önce pazartesi öğlene doğru arkadaşım Gülüş’le konuşup kızımla onlara gitmeye karar verince hemen uyduruverdim bu tarifi. Bilhassa Gülüş’ün hızla büyüyen sevimli oğlu Barış’ı düşünerek yaptım keki ama Gülüş’ün ikinci bebeğine hamile olduğunu ve ilk üç ay üç kilo alınca azıcık dikkat etmeye başladığını unutuvermişim. O da biz gidiyoruz diye güzel şeyler yapmış, almış. Ayrılırken, 'evde çok şey oldu' deyip kekin yarısını elime tutuşturdu. Böylelikle eşimin de fikrini alma şansım oldu. Nasıl olmuş diye sormama gerek bile kalmadı çünkü ertesi güne kek te kalmadı. Eve dönüp tarifimi kayda geçirirken bir de internete baktım. Bulabildiğim tariflerin hemen hepsi kuru kayısıların küçük küçük doğranmasıyla, bana çok gelen yumurta sayısı ve sıvıyağ miktarıyla birbirine çok benziyordu.
Keki yaparken bazen kahvaltıda marmelat yerine yediğim ve hiç şeker koymadan yaptığım kayısı püresini kullanayım, dedim. Kakaoyla birbirlerine çok yakıştılar. İnsanın elinin altında kurabiyelere, keklere kullanmak ya da benim gibi marmelat niyetine yemek üzere böyle meyve pürelerinin olması çok işe yarıyor. Ben 10x30 cm.lik kek kalıbını tercih ettim ama çapı 20 cm. olan yuvarlak kek kalıbı da kullanabilirsiniz. Tarif adam başı birer dilimden hesaplanırsa 8-10 kişilik.
Malzemeler: 3 yumurta, 1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker, 2 yemek kaşığı kakao, ½ su bardağı çekilmiş ceviz veya fındık, ½ çay bardağı süt, ½ subardağı sıvıyağ, 1 paket kabartma tozu, 2 su bardağı un, ½ su bardağı kayısı püresi, 80-100 gr. küçük doğranmış bitter çikolata.
Yapılışı: Yumurtaları önce 1-2 dakika, şekeri ekledikten sonra 3-4 dakika daha çırpın. Ardından süt, sıvıyağ, kakao, fındık, kabartma tozuyla karıştırılmış, elenmiş unu ekleyin. Karışımın yarısını yağladığınız kek kalıbına dökün. Daha önceden haşlayıp püre haline getirdiğiniz kayısıları karışımın üzerini tamamen kaplayacak şekilde yayın. Pürenin üzerine küçük küçük doğradığınız bitter çikolatayı serpiştirin. Kalan karışımı kalıbın içine kayısı püresinin üzerini kapatacak şekilde dökün. 170 derecede önceden ısıttığınız fırının fanlı programında 30-35 dakika pişirin. Afiyet olsun!
Not: Meleğim peklik çektiğinde, kayısı püresini ya kahvaltısına ya da akşam üzeri yediği meyve karışımına ekliyorum ve çok kısa sürede sonuç alıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails