Sayfalar

19 Nisan 2009 Pazar

Kakaolu Elmalı Kek

Evet, biliyorum yakında adım kekçi teyzeye çıkacak. Ama takdir edersiniz ki kızımın bana yapışık yaşadığı şu dönemde hazırlanması kısa süren tarifleri tercih etmem gerekiyor. Bu yüzden bu hafta sonu yine kek yaptım.
Elmaya olan düşkünlüğümüze uygun olarak tarifte yine elma ve biraz da değişiklik olsun isteğimden hareketle kakao ve çikolata var. Bu da yine eski tarif defterlerimden. Tarifin orijinalinde ceviz ve kuru üzüm de vardı. Fakat malzemelerin çeşitliliğine bakınca nedense kuru üzümü gereksiz buldum ve koymadım. Evdeki ceviz tarifte istenen miktar kadar olmayınca yerine fındık koydum. Yine tarifteki kakao siyah, çikolata da bitterdi ama evde normal kakao ve sütlü çikolata vardı. Tamam, peki, itiraf ediyorum. Brüksel’den aldığım %80 kakaolu bitter çikolatalarımı kek için kullanmaya kıyamadım. Onları filtre kahvenin yanında yemeğe bayılıyorum çünkü. Elbette yine şeker ve tarçın miktarını azalttım ve elmaları küp küp doğramak yerine iri rendeledim.
Karışımı kalıba koyarken bu biraz az galiba? diye şüphelendim aslında ve haklı çıktım. Kalıp olarak çapı 20 cm.lik veya 20x10 cm.lik kalıplardan kullanmakta fayda var. Aksi takdirde fotoğraftaki gibi kabarmamış sanılan bir kek oluyor. Tarif adam başı birer dilimden hesaplanırsa 8-10 kişilik
Malzemeler : 3 adet yumurta, 1 su bardağından iki parmak eksik toz şeker, ½ su bardağı çekilmiş fındık, 1 silme tatlı kaşığı tarçın, 1 yemek kaşığı kakao, 40-45 gr çekilmiş çikolata, 2 adet iri rendelenmiş elma, 1 paket hamur kabartma tozu, 1 su bardağı un.
Yapılışı: Yumurtaları iyice çırpın, toz şekeri koyup en az 3-4 dakika daha çırpmaya devam edin. Ardından fındık, tarçın, kakao, çikolata ve rendelenmiş elmayı ekleyin. Kabartma tozuyla karıştırılmış, elenmiş unu ilave edin ve tahta kaşık yardımıyla karıştırıp, yağlanmış kek kalıbına dökün. Önceden 170 derecede ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirin.
Afiyet olsun!

1 yorum:

  1. tarif için çok teşekkürler,daha önce yorum yazmıştım ama ne oldu anlamadım size gitmedi
    kekim çok güzel oldu
    sevgiler

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails