Sayfalar

30 Haziran 2020 Salı

Kabaklı Karışık Bir Şey

Geçen akşam, “bu akşam yeşil salata dışında bir şey yiyeyim artık, sıkıldım ya hu!” diyerek girdim mutfağa. Dolapta ne var diye bakınıp aşağıdakileri buldum. Sanki kabak mücveri gibi ama değil. İsim de bulamadım. Bir şey işte!Ben beğendim. Siz de denerseniz, beğenip beğenmediğinizi yazar mısınız lütfen?

Malzemeler: 2 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 büyük kabak, 1 orta boy patates, 1 yumurta, 1 yemek kaşığı glütensiz un, 2 dolu yemek kaşığı tuzsuz lor peyniri, 1 su bardağı bezelye, 4-5 tane orta kalınlıkta doğranmış mantar, 3-4 dal incecik doğranmış dereotu, tuz, karabiber, kimyon.

Yapılışı: Benimki ovaldi ama siz 17 x 29 cm ölçüsündeki borcama da yapabilirsiniz. Borcamı zeytinyağı ile kenarları da dahil yağlayın. Kabak ve patatesi rendeleyip bir mutfak beziyle sıkın ve tüm suyunu çıkarın. Derince bir tasa yukarıdaki sırayla bütün malzemeleri koyup spatulayla güzelce karıştırın. Yağlanmış borcama yayın ve önceden 160 derecede ısıtılmış fırının orta rafında 30 dakika kadar pişirin. Sonra bir üst rafa koyup fırını 180 dereceye getirin. Üstü kızarınca fırından alıp, üzerini bir kurulama beziyle kapatarak soğumaya bırakın. Afiyet olsun!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails