Sayfalar

21 Nisan 2015 Salı

Nohutlu Nar Ekşili Roka Salatası

Pescateryen yani balık yiyen vejetaryen olmayı seçeli neredeyse iki ay oluyor. Elbette eşim ve kızım et yemeye devam ediyorlar, dolayısıyla ben de onlara etli yemekler yapmaya devam ediyorum. Bu sürede hiç et yemeği özlemediğimi fark ettim. Üstelik sindirim sistemim çoook çok uzun zamandan sonra tıkır tıkır çalışıyor, nihayet. Aşağıdaki tarifi de cumartesi akşamı evdekilerle kendime ne yapabilirim, diye buzdolabını kurcalarken uyduruverdim. Sıklıkla yemek isteyecek kadar da beğendim. 2 kişi bu salatayı paylaşabilir tabii ama ben tek başıma yedim :)
Malzemeler: 1 demet roka, 5-6 tane kurutulmuş domates, ½ cam kase haşlanmış nohut, damak zevkinize göre nar ekşisi, zeytinyağı, tuz.
Yapılışı: Kurutulmuş domatesleri sıcak su dolu kaseye koyun ve bekletin. Roka yapraklarını sirkeli suda 5 dakika kadar bekletip tek tek yıkayın, mümkünse kurutucuda suyunu alın ve ince ince kıyın. Rokayı orta boy bir salata kasesine koyun ve üzerine önceden haşlanmış nohudu serpiştirin. Kurutulmuş domatesleri sıcak sudan çıkarın ve küçük küçük doğrayıp salataya ekleyin. Son olarak damak zevkinize göre ayarlayabileceğiniz nar ekşisi, zeytinyağı ve tuz karışımını bir çay bardağında karıştırıp salatanın üzerinde gezdirin. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails