Sayfalar

29 Mayıs 2010 Cumartesi

Kuskus Salatası

Maalesef uzunca bir ara verdim yine. Bloga baktım da hiç salata tarifi yazmamışım. Bunun üzerine hemen dosyalarımı hızlıca taradım ve tamamen benim uydurduğum bu tarifi buldum. Maalesef elimde yalnızca, yaklaşık 4 yıl önce bu salatayı ilk kez yaptığım zaman heyecanla ama kötü bir makineyle çektiğim kötü bir fotoğraf var. Daha sonra bir çok kez yapmış olmama rağmen fotoğraf çekmeyi hep unutmuşum, nedense. Bizim evde yemeklerin fotoğraflarını daha mutfaktayken çekmek gerekiyor. Çünkü sofraya geldiğinde çok geç oluyor:) Tarif, açık büfe davetler için ideal ve yeme kapasitesine bağlı olarak 4-6 kişilik.
Malzemeler: 1 su bardağı kuskus, 2-3 yemek kaşığı yoğurt, 1 tatlı kaşığı hardal, 2 orta boy rendelenmiş havuç, 1 orta boy rendelenmiş salatalık, 1 kırmızı biber, 1 limon suyu, zeytinyağ, tuz.
Yapılışı: Kuskusu haşlayıp süzün ve soğumaya bırakın. Kırmızı biberi incecik doğrayın. Salatalık ve havuçları rendeleyin. Soğumuş olan kuskusla karıştırın. Bir başka kasede yoğurtla hardalı iyice karıştırıp, limon, tuz ve zeytinyağını ilave edin ve sebzelerle karıştırılan kuskusun üstüne dökün ve karıştırın. Geniş bir salata tabağının dibine arzuya göre marul yaprakları serilip salata bu yaprakların üstüne konarak servis edilebilir. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails