Sayfalar

31 Temmuz 2009 Cuma

Limonlu Bisküvi Pastası

Bu dönemin yemek etkinliğinin başlığı yanda da gördüğünüz üzere, “Ye 47: Soğuk İkramlar”. Ben de bu başlığa uygun olarak etkinliğe, geçen cumartesi günü çaya davet ettiğimiz yazlık komşularımız için hazırladığım ve fotoğrafını çekmeyi ancak büyük bölümünü yiyip bitirdikten sonra hatırladığım Limonlu Bisküvi Pastasıyla ve daha önce blogumda tarifilerini verdiğim Kakaolu Çilekli Rokoko ve aşağıdaki tarifin portakallı versiyonuyla katılmaya karar verdim.
Bu tarif sevgili Selma Yengeme ait. Orijinal tarifte biraz daha fazla su ve şeker, ve bir de servisten önce mutlaka krem şanti kullanılıyor. Ben limonlu bütün tariflere bayılırım. Hem limonun ekşi tadı kaybolmasın hem de fazla şeker kullanmak istemediğimden şekerini biraz eksik koyuyorum. Limonları da en sulularından seçiyorum. Bir de bu pastayı ikramdan önceki gün yapıp bir gece buzlukta bekletiyorum. Sabahtan buzdolabına indirip havanın sıcaklığına göre önceden veya en son ortaya çıkarıyorum. Daha henüz beğenmeyen ve tarifini istemeyen biri çıkmadı:)
Malzemeler: Rendelenmiş 2 adet limon kabuğu, aynı limonların suyu, 1 su bardağından 2 parmak eksik toz şeker, 3 çorba kaşığı buğday nişastası, 1 paket vanilya, çok az yağ, 1 yumurta, 3 su bardağı soğuk su, 1 paket pötibör bisküvi.
Yapılışı: Yumurtayı çırpın ve şeker ilave ederek çırpmaya devam edin. Su, yağ ve bisküvi hariç bütün malzemeleri karıştırın. 3 su bardağı suyu azar azar yedirin ve karışımı ateşe koyun. Karışım piştikten sonra yağı ekleyin ve altını kapatın. Ilınıncaya kadar bekleyin ve önceden kırılmış pötibör bisküvileri ilave edip dikkatlice karıştırın. Karışımı su ile ıslatılmış kalıba dökün ve buzdolabına koyun. Servisten önce kalıptan çıkarın. Üzerini arzuya göre krem şantiyle veya benim tercih ettiğim gibi nane yapraklarıyla süsleyin. Afiyet olsun!

1 yorum:

  1. Tam yaz tatlısı Çiğdemcim...ilk fırsatta deneyeceğim,harika görünüyor:)

    YanıtlaSil

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails